Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden jouw bestelling verzekerd via PostNL. Na de eerste scan ontvang je een e-mail met daarin de track & trace code zodat je het pakket kunt volgen.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestellingen geplaatst voor 16:00 uur worden, indien voorradig, dezelfde dag (maandag t/m vrijdag) aangeboden bij PostNL.

Kleuren die niet op voorraad zijn, worden gemengd in Scandinavië en gaan eens per ca. 1,5 week op transport naar Nederland. De status van bestellingen die geïmporteerd worden is te volgen via ‘Mijn account’. Het weeknummer van levering staat ook vermeld in de kleurkeuzelijst van het betreffende product.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, na de eerste scan van PostNL ontvang je een e-mail met daarin de track & trace-code. Ook is deze code zichtbaar wanneer je op jouw account inlogt.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op de verwachte leverdatum?

Indien je niet thuis bent op het moment dat je bestelling wordt aangeboden door PostNL, dan krijg je een bericht hiervan in de brievenbus. Zij zullen het de werkdag daarop nogmaals proberen. Wanneer je dan ook niet aanwezig bent dan kun je je bestelling afhalen op het PostNL punt dat wordt aangegeven middels een briefkaart in jouw brievenbus.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, na het maken van een telefonische afspraak op 06-11119209 kan je bestelling ook afgehaald worden.

Wat zijn de kosten van verzending?

De kosten van verpakking en verzending bedragen voor het eerste artikel €8,00. Elk volgend artikel wordt gratis verzonden. Verzending naar het buitenland kost €12,00.

Uitleg verzendkosten
Er is bewust gekozen om de verzendkosten los van de verkoopprijs te koppelen. De korting op 10 liter verf is bijna €70,-. Als de verzendkosten aan de verkoopprijs toegevoegd worden, betaal je, wanneer je 2 of meer producten bestelt, meer. Er wordt nu een bijdrage van €8,- (€12,- buitenland) in de kosten van verzekerd verzenden via PostNL gevraagd. De overige kosten neemt Buitenverfonline.nl voor haar rekening. De kosten van het verzenden inclusief verpakkingsmateriaal liggen euro’s hoger dan de gevraagde bijdrage.

Kort gezegd: per saldo is het loskoppelen van de verzendkosten van de verkoopprijs van het product voordeliger voor de klant. Het doel is uiteindelijk om zo voordelig mogelijk te leveren. We zijn niet voor niets de goedkoopste van Nederland.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je bestelling kan met iDeal, bankoverschrijving, Rembours, KBC/CBC Betaalknop (België) of Bancontact (België) worden afgerekend.

Krijg ik een factuur van mijn bestelling?

Ja, na het afronden van je bestelling krijg je een bevestigings e-mail met een factuur als bijlage. Je kunt de factuur ook vinden in ‘Mijn account’.

Kan ik een bestelling retourneren?

Producten die niet op kleur gemengd zijn, kunnen zonder opgaaf van reden, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking geretourneerd worden.. De kosten van het retourneren zijn voor jouw rekening. Neem contact met ons op en we helpen je verder

Wat als de bestelling beschadigd is?

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Indien je bestelling bij ontvangst beschadigd is, kun je hiervan een melding maken. Het pakket wordt verzekerd verzonden. Om een claim in te dienen bij PostNL hebben wij foto’s nodig van de beschadigde verpakking met o.a. het verzendetiket duidelijk zichtbaar. De producten dienen bewaard (of geretourneerd) te worden. Uiteraard word je beschadigde zending vervangen door een nieuwe.

Herroepingsrecht

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren (tenzij deze op kleur gemengd is), ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

Buitenverfonline.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Geeft Buitenverfonline.nl garantie op de verf?

Buitenverfonline.nl staat borg voor een uitstekende service en daar hoort ook een solide en voor iedereen doorzichtige garantie bij. Dus geen kleine lettertjes die het voor u bijna onmogelijk maken om een serieus probleem aan te kaarten, maar gewone heldere afspraken.

Ja, wij geven garantie op versheid en conditie van de verven. Niet goed? Geld terug of een nieuwe bestelling. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Adviezen

Onze adviezen met betrekking tot de toepassing worden naar beste weten verstrekt en gelden slechts als vrijblijvende aanwijzingen. Wij kunnen niet meer garanderen dan de kwaliteit van het product zelf. Onze producten worden toegepast onder omstandigheden waar wij geen controle op hebben, daarom zult u begrijpen dat de applicatie van de producten altijd uw eigen verantwoordelijkheid is.

Wat kan ik doen als ik een klacht heb?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:

info@buitenverfonline.nl

Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Chat openen